Tuesday, November 1, 2011

Doa DHUHA

"Ya Allah sesungguhnya waktu dhuha itu, dhua-Mu
Kecantikannya kecantikan-Mu.. Keindahannya keindahan-Mu
kekuatannya kekuatan-Mu..kekuasaannya Kekuasaan-mu
perlindungannya perlindungan-Mu

Ya Allah jika rezeki masih di langit, turunkanlah
jika di bumi keluarkanlah..Jika sukar, permudahkanlah
Jika haram, sucikanlah..Jika jauh dekatkanlah

Berkat waktu dhuha
Kecantikan-Mu keindahan-Mu kekuatan-Mu kekuasaan-Mu
Limpahkanlah kepadaku segala yang engkau telah limpahkan kepada hamba-hamba-Mu yang soleh"
                             
                     

  Doa waktu dhuha, hurmm..aku sendiri jarang nak solat dhuha. kenapa ek? susah betul nak istiqamah benda-benda yang baik-baik.Padahal solat dhuha solat untuk kita jadi kaya, murah rezeki, bukan saja kaya harta tapi kaya jiwa. Aku memang respect kat kawan2 aku yang tak pernah tinggal solat dhuha ni.. takbir! tapi aku, waktu yang aku rase nak buat aku buat, waktu yang aku macam malas nak buat ku tak boleh nak buat..huhuhuh patotlah susah nak istiqamah, buat kadang-kadang je...
  Kepada diri aku yang lemah dan hina, perlu buat sesuatu yang boleh meningkatkan keimanan, kalu dah tambah dosa memang aku lah yang menambah dosa. kalau yang tambah iman, memang aku jugaklah yang menambah iman aku.. Aku nak kata kat sini, kita sendiri yang buat pilihan untuk diri kita, samada kita nak dicampak ke neraka atau dialukan ke syurga..Ya Allah, aku hamba yang lemah, kuatkan aku ya Allah....
   Seandainya aku boleh istiqamah dalam melaksanakan benda baik kan bagus, so, aku mesti istiqamah mulai esok... Gambate kudasai!!!  ^_^

No comments:

Post a Comment